19. mars 2013

Realfag og rekrutering

Ja, det er kanskje ikke så rart at det skjer mye på rekruteringsfronten for tida, med søknadsfriter for videre utdanning rett rundt hjørnet. Institutt for Informatikk har for et par uker siden hatt IT-camp for jenter og masse skolebesøk. Åpen Sone for eksperimentell informatikk deltar også på SENT på Teknisk Museum. UiO har hatt Åpen Dag og der var jeg så heldig å få snakke litt om jenter og realfag. Sammen med to andre jenter fra matematisk institutt og fra studiet Materialer, energi og nanoteknologi fikk jeg snakke om hvordan det er å studere her, både som jente og som informatikkstudent.

Snart er det The Gathering, hvor fakultetet vårt (MatNat) stiller med en stor stand, og masse foredrag. Rekrutering via tilstedeværelse og opplysning av populærvitenskap. Jeg skal være med og holder to miniforedrag om terminalen i Linux og om vindusbehandlere/skrivebordsmiljøer i Linux. I tillegg skal jeg stå på stand og liveprogrammere Maude. Gleder meg masse!

Jeg har lært å løse Rubiks kube!

Tenkte å legge ut presentasjonen min om jenter og realfag (mer presist jenter og informatikk). Ville det vært interessant?
 



Skal du søke videre utdanning nå eller i løpet av noen år? Hva skal du søke?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar