8. mars 2013

Camembert for oss særinger?



Laks med camembert og fikensyltetøy, pasta, rukkola og tomat
Hvis jeg vil ha mat-inspirasjon hender det like ofte at jeg besøker andre blogger som at jeg slår opp på mat-sider som frukt.no, godfisk.no og matprat.no eller i kokebøkene mine. Jeg kom over fotballfrue sin oppskrift på laks med fikensyltetøy og camembert og prøvde selv en dag jeg skulle spise middag helt alene. Det var absolutt en slager hos meg som elsker disse franske ostene.

Da jeg samme uke ble bedt om å lage det for samboer og moren hans var tilbakemeldingene ganske korte og få. Med andre ord, ikke ok. Smak og behag regner jeg med? Litt kjipt å lage middag til "svigermor" som hun bare rynker på nesa av, men sånt får man vel overleve?

Apropos camembert: Har du prøvd camembert i grønnsakswok? Prøv! Ha ostebitene i helt mot sluten av wok-tida, slik at de blir varme, men ikke smelter helt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar