30. januar 2011

Litt fra London

Da var Londonferien omme. Og jeg er én e-bokleser, to pensumbøker, en masse te, og én franskbok rikere. Vi sov på Royal Eagle Hotel i Paddington. Jeg har ikke mye positivt å si om det hotellet, det kunne ha vært reinere, bedre service, bedre frokost, og ja, alt i alt er det ikke et hotell jeg vil komme tilbake til. Men vi fikk i alle fall sove om natta. Ellers har vi spist god mat, drukket noen liter med kaffe og te, gått langt og brukt mye tid og penger. Vi brukte en god del timer på Science Museum, var en stund på Natural History Museum, og gikk innom Tate Britain. Vi tok den obligatoriske turen over London Bridge, og derfra bar turen inn på Tower of London.
Her er noen bilder.

Kensington Gardens
Utenfor Royal Albert Hall. Legg merke til "hatten".
Science Museum. Ford Model T.
Natural History Museum. Tyrannosaurus.
London Bridge
Tower of London.
Tower of London. Kongens seng.
Tower of London. Sjakkbrikke (ukjent hvilken).

E-bokleser
Som sagt har jeg altså kjøpt en e-bok-leser; nemlig iriver Cover Story. Den bruker E Ink, har en 6" skjerm, har WiFi (noe jeg ikke tror jeg kommer til å bruke noe særlig), er lett (282 gram) og best av alt; den kjører Linux. Det gjør meg glad!
Jeg har prøvd e-pub og pdf på den, hvor e-pub fungerer veldig bra, men pdf ikke er helt optimalt. Det fungerer greit nok, heldigvis. Med WiFi har man tilgang direkte til e-bokhandlerens nettside (Waterstones sin for meg), og på den måten er man ikke nødt til å bruke en PC for å handle e-bøkene sine.
I tillegg har den en musikkspiller, den tar filformatene ogg, mp3 og wma. Ikke at det er veldig nødvendig å ha musikkspiller på e-boklesern sin, men det er ganske behagelig. Den har både integrerte høyttalere og inngang til hodetelefoner. I tillegg har den touch-skjerm, noe som gjør størrelsen på leseren mindre, da den ikke trenger tastatur.

Et godt kjøp, mener nå jeg. Anbefales virkelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar