7. juni 2010

Å kjøpe Manolo Blahnik

 Bildet er henta fra blogs.nationalgeographic.com

manoloblahnikshop.com har salg. Stort salg. 77% off, faktisk. På sko som vanligvis ligger rundt 8000 norske kroner. Nå koster de ca 2000. Og selvsagt har jeg funnet et par sko jeg har forelska meg helt i. På salg koster de ca 1600. I tillegg har nettbutikken free shipping for tida. Her snakker vi om et virkelig godt tilbud. Et godt kjøp, som folk flest vil si.
Men er det det? Jeg er student. Jeg har ikke god råd. Selv om jeg veit jeg har råd til å kjøpe skoa uten å måtte spise havregryn framover kan jeg ikke koste på meg alt jeg vil ha. Og uansett hvor godt tilbud det skulle være, så kommer jeg meg ikke unna det faktum at jeg har masse sko. Rundt 15 sko med høye hæler. Skosamlinga mi er verdt mer enn anlegget mitt. Jeg trenger ikke et par sko til. Og hvertfall ikke et par til 1600 kr. Ikke enda et.

Samtidig så står jeg her og lurer. For jenter som elsker sko, vi elsker også dyre sko på salg. Nå er det ikke akkurat slik at Manolo Blahnik-sko er noe man kaster om et år. Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å stille dem ut i en bokhylle når jeg ikke bruker dem. Og spørsmålet er selvsagt: Skal jeg koste på meg enda et par dyre sko?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar