15. april 2010

Pokemon Soul Silver

Jeg har gleda meg lenge nå. I et halvt år, minst, og for 3 uker sida kom det. De nye pokemonspillene, ny-versjoner av de gamle 2.generasjonsspillene Gold og Silver. De nye heter Pokemon Heart Gold og Soul Silver, og det er altså det siste, Soul Silver, jeg har kjøpt meg. Jeg er fornøyd, absolutt! Det er, som foventa, mye likt fra alle de andre spillene, og selvsagt fra de originale Gold og Silver. Men grafikken er mye bedre, og siden disse er til Nintendo DS, og ikke Game Boy, er det ikke akkurat rart. Mye mer behagelig å spille.
I tillegg kommer spillet med en såkalt Pokewalker, som kan på mange måter sammenlignes med et av de gamle datadyrene. Man overfører en pokemon fra spillet til pokewalkeren, så kan den finne ting til deg, den kan sloss mot andre, og dermed bli bedre, og du kan fange nye pokemon. I følge bulbapedia, kan man finne en Yellow Forest, hvor det finnes kun Pikachuer, hvor noen skal kunne angrepene fly og surf.
Man kan si dette her virker som bare stæsj lagt til for å selge, siden spillet bare er en remake, og ikke noe nytt. Og på mange måter er det rett, for spillet er for enten folk som ikke har spilt før, og vil prøve, eller fansen som synes det er morsomt å spille samma spillet (med forskjellig vri og forskjellige pokemon) ørten ganger. Meg inkludert.
Spillet er, etter min mening, som sagt morsomt. Men jeg tror man skal like pokemonspillene for å like dette. Sånn sett, er det like morsomt å spille Diamond eller Pearl. De lager tross alt samma spillet hver gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar